De eerste dagen in de Filipijnen

6 april 2016 - Banaue, Filipijnen

Heeey guys, bij deze een kleine update vanuit De Filipijnen!
1 april vloog ik dan ein-de-lijk naar "Islands Of The Philippines". Na een reis van ik-weet-niet-hoe-lang en veel te veel betaald te hebben voor de taxi (beginners omrekeningsfoutje) kwam ik aan in mijn hostel in Makati City. Gelukkig had ik deze van te voren gereserveerd, want ik denk dat ik anders lang had moeten zoeken in deze gigantische metropool (Manila). Na ontbeten te hebben met twee New Yorkers ben ik de volgende dag met de jeepney en de trein naar Intramuros gegaan. Het oudste en (voor zover ik heb gezien) het mooiste deel van Manila met veel historie. Een local heeft me op een tricycle rondgeleid. Op de terugweg reisde er een guy met me mee die me zo ongeveer de liefde verklaarde, haha. Gegeten, bier gedronken met Chantalle (die ik mega toevallig tegenkwam!) en een 6 uur lang durende busreis gemaakt naar Baguio. Een paar uurtjes geslapen in een iets te duur, maar chill, hotel, en de volgende dag heerlijk veel gelopen en gezien. Geluncht in het leukste tentje ever genaamd Oh My Gulah waar het van binnen net een jungle is en gerelaxed in Burnham Park en Rizal Park. Na het uitgangen van de toerist (okay, dat viel best mee) ben ik teruggegaan naar het hotel en heb ik zo'n 1,5 uur lang geprobeerd een taxi te pakken, maar het was way too busy. Toen kwam ik voor de derde keer een Chinese guy tegen die naast mij in de bus zat. Ik zei voor de grap dat je de ander in Nederland moet trakteren als je elkaar 3 keer op een dag tegenkomt. Cake, Iced Coffee en Long Island Ice tea's (hij vond dat ik gelijk had, haha) later sliep ik 2 uurtjes in een hotel en pakte ik de bus naar de volgende stop: Sagada. Een lange reis en een a-relaxte bus, maar dit allen werd goedgemaakt door het prachtige uitzicht! Ik checkte in bij een heel cosy guesthouse en lunchte bij The Yoghurt House. Letterlijk de lekkerste yoghurt ever. Ik wandelde door de rijstvelden naar de Bokong Waterfalls en zwom met zeven super lieve kindjes! 'S avonds at ik met vier Philippino's. Ik vind Sagada een magische plek. Het is heel vredig en iedereen vertrouwt elkaar. De volgende dag heb ik een wandeling gemaakt naar Echo Valley Hanging Coffins. De guide legde mij uit wat het verhaal was die achter deze hangende doodskisten schuilt. In de kleinste kisten, en eveneens de oudste, zijn de doden in een foetushouding geplaatst met de achterliggende gedachte dat de doden op deze manier herboren zullen worden. Later, door Amerikaanse invloeden, zijn de doden in normale positie in de kisten geplaatst.  Het idee van de hanging coffins is dat je aan een rotswand vrij bent in tegenstelling tot onder de grond. Na verstoppertje te hebben gespeeld met kids van the guesthouse, heb ik de bus naar Banaue gepakt. Hier schrijf ik nu vanuit mijn lodge met het mooiste uitzicht ever!                                                                                                          Kortom: ik heb het mega naar m'n zin! De omgeving is geweldig, de mensen zijn aardig en het backpacken bevalt goed! Ik dacht dat ik het kort had gehouden, maar ik had het mis... Haha, succes met lezen!
Kusjes en ps. De foto's volgen :)