Update :)

29 april 2016 - Coron, Filipijnen

Challenge completed: 3,5 week in de Filipijnen samenvatten! Bijna onmogelijk, dus bij deze de hoogtepuntjes :)
Een hike van 4 uur maken (op het heetste moment van de dag, supah smart) door de prachtige rijstterrassen van Batad naar de 21m hoge Tappia Waterfall. Basketbal spelen op een "geheime" binnenplaats met zo'n 40 enthousiaste kinderen. De leukste 11 dagen hebben met je girl Chantalle: ff 6 uurtjes bussen om tóch die ene GoPro te halen... Als Tarzan en Jane springen van 15m hoge rotsen en glijden van geïmproviseerde glijbanen, The Jungle Book kijken in een mega bios (heel toepasselijk), op een paar meter afstand zwemmen van whalesharks, €2 betalen voor de meest onervaren kapster die ooit mijn haar heeft mogen knippen, een waterval zonder water zien (dan heb je dat ook weer meegemaakt), verliefd worden op alles en iedereen in Siquijor, Tarsieraapjes spotten, ziplinen boven prachtige natuur, toeristen met fototoestellen uithangen bij The Chocolate Hills en, niet geheel onbelangrijk, meer dan genoeg San Miguel's proeven onder het genot van de mooiste zonsondergangen (jup, deze volgorde). Zo super blij dat we elkaar toevallig tegenkwamen in een supermarkt in metropool Manila! Nu ben ik alweer 10 daagjes alleen en heb ik ook van alles gezien en gedaan. Ik heb boottripjes gemaakt naar onbewoonde eilandjes, de mooiste visjes en koralen gespot tijdens het snorkelen, Filipijns gekookt en jummie gegeten bij een heel lief gezin, slachtoffer geworden van een ongelooflijke (!!!) mottenaanval, een stukje van m'n hart achtergelaten in de treehut in Port Barton (), gedanst in El Nido, een dolfijn gezien vanuit de boot, een SUP-ontgroening gedaan (maar dan zittend), gezwommen in een hotspring... And so further. Morgen ga ik voor de eerste keer duiken op een van de beste duikplekken van de wereld tussen schipwrecks uit de WII! Foto's en filmpjes zullen nog verschijnen :) xxx